پاورپوینت ارتباط موسيقی و معماری پل خواجو
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت ارتباط موسيقی و معماری پل خواجو

پاورپوینت ارتباط موسيقی و معماری پل خواجو

در ابتدا براي بيـان ارتبـاط بين موسيقي و معمـاري به معنـاي لغوي آنهـا مي پردازيم . معماري در لغت به معناي واژه ي عربي فارسي دانش , هنر طراحي , احداث ساختمان , يکي از شاخه هاي مهندسي که موضوع آن طراحي واحداث ساختمان است .سبک وروش طراحي و ساخت بنا , عمل و شغل معمار ( دکتر حسن انوري : فرهنگ بزرگ سخن ) و موسيقي معرب از يونـاني : هنـر مرتب کردن اصوات با قواعد معين از نظر ريتـم ملودي و هارموني در قالب گروهي از اصوات و آهنگ مستقل از نظرسبک و شيوه - اصوات آهنگين که برپايه ي اين هنر ساخته مي شود ..(music) (دکتر حسن انوري : فرهنگ لغت معين)

انسان از بدو ايجاد ارتباط با جهان پيرامون خود احساس نياز به سر پناه را در خود حس کرد و اقدام براي رفع اين نياز سکني گزيدن در غارها بود که اولين گونه ي خانه ي انسان به شمار مي آيد به موازات رفع اين نياز انسان با ارتباط مستقيم خود با طبيعت و صداها و موسيقي آن نوعي آرامش را در اين ارتباط شنيداري کسب کرد و به مرور زمان تقليد وي از اين صداها شروعي بود براي ارتباط کلامي بين هم نوعان خود . با گذر زمان و کسب مهارت براي ساخت ابزاري که توليد صوت مي کرد . و از طرفي با گذر زمان و پيشرفت انسان و با توجه به مقتضيات مکان و زمان اقليم سر پناه ها رو به پيشرفت نهاد.

پل خواجو به خاطر معماری و تزئینات کاشی‌کاری آن از دیگر پلهای زاینده رود مشهورتر است. این پل که در دوران صفوی یکی از زیباترین پلهای جهان به شمار می‌رفت، بیشتر به منزله سد و بند بوده‌است. در میان هریک از دو ضلع شرقی و غربی پل ساختمانی بنا شده که شامل چند اتاق مزین به نقاشی است. این ساختمان که (شاه نشین) نامیده می‌شود در آن دوره جایگاه بزرگان و امیرانی بوده که برای تماشای مسابقات شنا و قایقرانی بر روی دریاچه مصنوعی به این مکان فراخوانده می‌شدند. یک نیمکت سنگی تمام چیزی است که از صندلی پادشاه باقی‌مانده‌است. به سخن پروفسور اپهام پوپ و ژان شاردن، پل خواجو «یک اثر تاریخی اوج معماری پل فارسی و یکی از جالب‌ترین پل‌هایی است که وجود دارند … که در کل آن ضرباهنگ و شرافت و عزت و ترکیب شادترین قوام، ابزار، زیبایی، و تفریح و سرگرمی وجود دارد».

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم





:: برچسب‌ها: ارتباط موسقی , معماری , پاورپوینت , پل خواجو ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: